Your browser is outdated!

For the best user experience, please update your browser.
Wtyczki na prąd przemienny, stały oraz wallbox.

Ładowanie

Ładowanie do wyboru

Ładowanie, gdzie i kiedy chcesz

Własna stacja ładowania

Własną stację ładowania opłaca się instalować wszędzie tam, gdzie flota elektrycznych pojazdów parkuje na dłużej: na firmowym parkingu lub w garażu siedziby firmy. Można tu wybrać pomiędzy opcjonalną skrzynką naścienną (wallbox) i dostępnym na życzenie wolnostojącym słupkiem do ładowania. Które z rozwiązań jest lepsze, zależy od miejsca oraz oczekiwanego technicznego wyposażenia.

Z dostępnego na życzenie wolnostojącego słupka z kilkoma przyłączami można jednocześnie ładować kilka samochodów. Poza tym słupek często posiada dodatkowe wyposażenie jak wyłącznik nadmiarowo-prądowy, zabezpieczenie przed przepięciem i licznik energii.

Gniazdko ścienne.

Gniazdko domowe

Elektryczne pojazdy dostawcze można ładować z każdego technicznie sprawnego i prawidłowo zamontowanego gniazdka elektrycznego w garażu lub na zewnątrz budynku. Podobnie jak do smartfona, do gniazdka podłącza się kabel ładowania, a do gniazdka pojazdu wtyczkę. Wystarczy wówczas zamknąć pojazd, a proces ładowania rozpocznie się. Szczególnie atrakcyjne cenowo jest korzystanie z niedrogiej taryfy nocnej. Gniazdka domowe nie są przystosowane do długotrwałego obciążenia i najpierw muszą zostać sprawdzone przez elektryka. Z powodu małego natężenia prądu ładowanie akumulatorów do pełna trwa znacznie dłużej, zwłaszcza w przypadku samochodów z czysto elektrycznym napędem.

Publiczne stacje ładowania

Liczba publicznych stacji ładowania wciąż rośnie. Na pewno po drodze łatwo znajdziecie miejsce, gdzie możecie naładować Wasz pojazd elektryczny. Kabel ładowania podłączony do stacji ulega automatycznemu zablokowaniu, dzięki temu nikt nie może przerwać procesu ładowania.

Na stacjach ładowania Combined Charging System (CCS) pojazd naładuje się znacznie szybciej. Dostarczają one 40 kW prądu stałego i są w stanie naładować akumulator litowo-jonowy o pojemności znamionowej 35,8 kWh do poziomu 80% w ciągu ok. 45 minut.

Prąd przemienny i stały

Combined Charging System (CCS) pozwala na elastyczność pod względem ładowania.

Pojazdy elektryczne można ładować albo prądem przemiennym (AC), albo stałym (DC). Przy ładowaniu prądem przemiennym wbudowany w pojeździe prostownik zamienia prąd przemienny z publicznej sieci na potrzebny akumulatorowi prąd stały. Przy ładowaniu prądem stałym przekształcenie odbywa się bezpośrednio w stacji szybkiego ładowania. Tu prąd stały (DC) płynie obecnie z mocą 50-150 kW. W nadchodzących latach poziom ten ma wzrosnąć nawet do 350 kW.

Na stacjach ładowania CCS można ładować akumulator samochodu prądem stałym. Prąd stały ma wyższe natężenie, dlatego ładuje się znacznie szybciej.

Prąd stały

Szczególnie szybkie ładowanie, dzięki prądowi stałemu i systemowi ładowania CCS z dodatkową wtyczką Combo-2 pojazd elektryczny jest znowu szybko gotowy do jazdy.

Prąd przemienny

Ładowanie w niemal każdym miejscu: wtyczki prądu przemiennego są standardem dla większości europejskich modeli elektrycznych i stacji ładowania.