2.12.80.1, 2019-01-08 08:13:42
Kurier stoi z butelką oleju przed budynkiem.

Olej silnikowy

Twój Volkswagen Użytkowy zasługuje na oryginał: Oryginalny olej silnikowy Volkswagena.

Smaruje, chroni i czyści silnik: Oryginalny olej silnikowy Volkswagena został opracowany specjalnie dla Twojego Volkswagena Użytkowego. Dlaczego olej olejowi nierówny, jakie są rodzaje oleju oraz co powinieneś wiedzieć o filtrze oleju i jego wymianie? Dowiedz się tutaj!

Odpowiedni olej silnikowy.

Optymalnie chroni Twojego Volkswagena Użytkowego.

Olej silnikowy Volkswagena o wysokich parametrach LongLife III.

Eliksir życia dla Twojego silnika.
Trzy butelki Oryginalnego oleju silnikowego Volkswagena o podwyższonych parametrach Longlife

Kilka tysięcy obrotów na minutę, nacisk powyżej 10 ton na cm2 i temperatury do 2000°C. Trudno uwierzyć, co musi znieść silnik podczas jazdy. Oryginalny olej silnikowy Volkswagena pomaga mu sprostać tym zadaniom: szybko odprowadza ciepło, wiąże zanieczyszczenia i redukuje tarcie. Oryginalny olej silnikowy Volkswagena jest precyzyjnie dostosowany do wymagań silników Volkswagena. Wszystko po to, by silnik Twojego Volkswagena Użytkowego  zawsze spisywał się na medal.

Castrol EDGE Professional LongLife III.

Mądra alternatywa.
Trzy butelki oleju silnikowego Castrol Edge Professional

W ramach globalnego partnerstwa zespół badawczo-rozwojowy Volkswagena ściśle współpracuje z chemikami i inżynierami z firmy Castrol dążąc do zoptymalizowania wydajności silników i układów przenoszenia siły. Rezultatem tego partnerstwa technologicznego są środki smarowe, które spełniają również wysokie standardy Volkswagena.

Zalecany przez Volkswagen Samochody Użytkowe.

Castrol EDGE Professional LongLife III to kolejny olej silnikowy polecany przez Volkswagen Samochody Użytkowe do Twojego samochodu. Ten specjalnie opracowany olej chroni silnik przed zużyciem i zapewnia maksymalną wydajność.

Pomiar poziomu oleju – na co trzeba zwrócić uwagę?

Zimny czy ciepły silnik? Jeszcze wystarczająca ilość oleju czy już za mało? W galerii zdjęć pokazujemy, jak prawidłowo sprawdzać poziom oleju.
  • 1/6

    Rozgrzać silnik.

    Przejedź swoim Volkswagenem Użytkowym co najmniej 10 kilometrów.

  • 2/6

    Daj odpocząć.

    Zaparkuj samochód na równej powierzchni i wyłącz silnik. Poczekaj 2 minuty, aż ciepły olej spłynie do miski olejowej.

  • 3/6

    Wyjmij wskaźnik poziomu oleju.

    Otwórz maskę silnika i wyjmij wskaźnik poziomu oleju.

  • 4/6

    Oczyść wskaźnik.

    Oczyść wskaźnik poziomu oleju czystą szmatką nie pozostawiającą włókien.

  • 5/6

    Sprawdź poziom oleju.

    Wsuń wskaźnik do otworu powoli, aby uniknąć efektu spiętrzenia się oleju na wskaźniku.

  • 6/6

    Odczytaj poziom oleju.

    Przejedź swoim użytkowym Volkswagenem co najmniej 10 kilometrów.

Kolaż Transportera obok leżącej butelki oleju silnikowego

Należy zawsze mieć w samochodzie 1 l oleju.

Idealna na dłuższe trasy: 1-litrowa butelka oleju Volkswagena. Po prostu schowaj w bagażniku.

Idealny partner dla Twojego silnika.

Oryginalny olej silnikowy Volkswagena dba o maksymalne osiągi.

Wymiana oleju w Twoim Volkswagenie Użytkowym.

  Ręka Partnera Serwisowego Volkswagena uzupełniającego olej.

Przedłuż życie Twojego silnika – z  naszą usługą wymiany oleju. Wymienimy fachowo zużyty olej i aby dłużej pozostał czysty – także filtr oleju i uszczelki. Naturalnie na Oryginalne części Volkswagena. Twoje korzyści są następujące:

·       Wysoka jakość.
Dzięki specjalnie przeszkolonemu personelowi Volkswagen Samochody Użytkowe, Oryginalnemu olejowi silnikowemu Volkswagen oraz Oryginalnemu filtrowi oleju i Oryginalnym uszczelkom.

·       Staranność.
Wraz z wymianą filtru oleju i uszczelek.

Czy już czas na wymianę oleju?

Partner Serwisowy spuszcza stary olej.
Ważne: częste rozruchy na zimno i jazda na krótkich odcinkach mogą skrócić czas, po którym konieczna jest wymiana oleju.

Nawet najlepszy olej silnikowy z czasem zużywa się i nie jest już w stanie wiązać zanieczyszczeń. W Instrukcji obsługi Twojego Volkswagena Użytkowego znajdziesz informację, kiedy trzeba wymienić olej. Każdy producent indywidualnie ustala, co jaki okres jest to konieczne. Należy bezwzględnie przestrzegać zalecanej częstotliwości wymiany, jest to bowiem warunkiem zachowania gwarancji. Generalnie występują dwa sposoby określania częstotliwości wymiany oleju:

  • w zależności od przebiegu (stała częstotliwość)
    - co 15 tys. kilometrów, ale co najmniej raz w roku,
  • w zależności od czasu (elastyczna częstotliwość) 
    - zgodnie z informacją komputera pokładowego, ale co najmniej po 2 latach lub 30 tys. kilometrów.

Czy wymieniać także filtr oleju?

Partner Serwisowy sprawdza filtr oleju

Filtr oleju zbiera pozostałości po spalaniu paliwa i zanieczyszczenia, które odbierane są przez olej, i z czasem się zapycha. Dlatego powinien być wymieniany wraz z olejem!

Gęstość Oryginalnych filtrów oleju Volkswagena jest dokładnie dopasowana do silników montowanych w samochodach użytkowych VW. Dzięki niewielkim oporom przepływu filtry charakteryzują się wysoką wydajnością zatrzymywania zanieczyszczeń, a ponadto umożliwiają szybki wzrost ciśnienia oleju przy uruchamianiu silnika.  

Jaka jest w zasadzie funkcja oleju w silniku?

5 faktów, które musisz wiedzieć o tym złotym środku smarowym.

Robotnik budowlany stoi z butelką oleju pod ścianą

Olej olejowi nierówny.

Na pierwszy rzut oka wszystkie oleje są takie same: złote, płynne i lekko lepkie. Jednak stosując niewłaściwy olej, ryzykujesz nie tylko uszkodzenie silnika, lecz także utratę gwarancji. To wystarczający powód, aby dokładniej przyjrzeć się rodzajom oleju!

Różne rodzaje olejów.

Żółta ciecz z pęcherzykami powietrza

Olej mineralny

Olej mineralny jest znacznie tańszy niż inne oleje silnikowe. Powód: jest w stosunkowo łatwy sposób rafinowany z ropy naftowej i destylowany. Łańcuchy cząsteczek mają różną długość, a cząsteczki nie są jednakowe. Dlatego olej mineralny ma gorszą zdolność do płynięcia w niskich temperaturach. Zawiera także więcej substancji, które mogą uszkodzić silnik. I trzeba go wymieniać częściej. Olej mineralny nie nadaje się do nowoczesnych silników.

Olej syntetyczny

Olej syntetyczny zawiera składniki chemiczne dostosowane do wymagań silników. Składniki te mogą być pochodnymi ropy naftowej, ale nie muszą. Struktura cząsteczek w oleju syntetycznym jest jednorodna, co zwiększa jego stabilność. Dodatkowo wzbogacany jest wysokiej jakości dodatkami. Jego właściwości smarowe są stabilne nawet w wysokich temperaturach, co chroni silnik i może pozytywnie wpłynąć na zużycie paliwa.

Ważne: zasadniczo można przejść z oleju mineralnego na syntetyczny. Prosimy przestrzegać przy tym zaleceń producenta pojazdu.

Olej silnikowy LongLife

Oleje silnikowe LongLife to specjalny rodzaj olejów syntetycznych powstały na bazie olejów o wyjątkowo dobrej płynności. Dzięki domieszce dodatków warstwa poślizgowa jest bardzo stabilna. Korzyści: redukują tarcie, oszczędzają energię i wymagają wymiany dopiero po wielu tysiącach kilometrów. Więcej informacji o częstotliwości wymiany oleju znajdziesz w Instrukcji użytkowania samochodu. Ważne: w samochodach z elastyczną częstotliwością wymiany oleju muszą być bezwzględnie stosowane oleje LongLife. Nie wlewaj innego oleju.

Olej półsyntetyczny

Olej półsyntetyczny jest mieszkanką oleju mineralnego i syntetycznego, dzięki czemu w porównaniu z olejem mineralnym jest bardziej odporny na starzenie i ma większy zakres temperatur. Ponadto w jego skład wchodzą także wysokiej jakości dodatki. 

Gdzie znajdę normy jakościowe dla oleju do mojego samochodu?

Mężczyzna wlewa olej

Parametry lepkości i jakości oznaczane są literami i cyframi. Specyfikacje określają, jaki olej nadaje się do danego rodzaju silnika. Aby silnik pozostał czysty, kwaśne produkty spalania były neutralizowane i nie tworzył się osad, należy używać tylko oleju zalecanego przez producenta samochodu.

W Instrukcji użytkowania pojazdu znajdziesz informacje o oleju, jaki należy stosować w Twoim Volkswagenie Użytkowym! Porównaj specyfikację w Instrukcji z opisem na butelce oleju (norma VW).

Rozszyfrowanie kodu oleju

Czy wiesz, co oznaczają cyfry i litery na opakowaniach oleju? Jeżeli nie, poniżej znajdziesz objaśnienia. I będziesz mógł wybrać właściwy olej na każdą porę roku.

Co to jest lepkość i dlaczego jest ważna?

Proste objaśnienie cykli.
8 sekund, lepkość 5W – XX
28 sekund, lepkość 10W – XX
48 sekund, lepkość 15W – XX

Jak gęsty lub płynny jest olej silnikowy? Jak szybko rozchodzi się po silniku w niskich temperaturach? Czy przy wysokich temperaturach tworzy stabilną warstwę poślizgową? Aby olej pasował do Twojego silnika, musi mieć określoną lepkość, którą możesz odczytać z klasyfikacji SAE. Objaśnienie, jak to dokładnie wygląda i jakie są klasy, znajdziesz tutaj.

Ilustracja stoperów przy 8, 28 i 48 sekundach.
8 sekund lepkość 5W – XX
28 sekund lepkość 10W – XX
48 sekund lepkość 15W – XX

Wszystko, co musisz wiedzieć o lepkości oleju silnikowego, możesz odczytać z klasyfikacji SAE opracowanej przez Society of Automotive Engineers. Mówi ona wyraźnie, jaką płynność ma olej w niskich lub wysokich temperaturach, zimą lub latem.

Klasyfikacja dla niskich temperatur składa się z cyfry i litery W jako skrótu od „Winter” („Zima”), np. 5W. Cyfra informuje, do jakiej minusowej temperatury olej zachowuje płynność. Im wyższa cyfra, tym gęstszy jest olej w niskich temperaturach.

Klasyfikacja dla wysokich temperatur składa się tylko z jednej cyfry, np. 30. Informuje ona, jak szybko olej dociera do poszczególnych części silnika w temperaturze 100°C.

Obecnie większość olejów silnikowych to oleje wielosezonowe, dlatego w klasyfikacji SAE podawane są obie wartości. Na przykład olej 5W-30 przystosowany jest do zakresu temperatur zewnętrznych od -35°C (5W) do +30°C (-30).

Ilustracja stoperów przy 8, 28 i 48 sekundach.
8 sekund, lepkość 5W – XX
28 sekund, lepkość 10W – XX
48 sekund, lepkość 15W – XX

Cyfra przed W informuje, do jakich temperatur ujemnych olej jest na tyle płynny, by dał się dobrze pompować. Im niższa wartość, tym większa płynność w niskich temperaturach. Olej SAE 0W jest bardziej płynny na mrozie, może być lepiej rozprowadzany po silniku i lepiej go smaruje niż olej SAE 25W, na przykład przy rozruchu zimą.

Klasyfikacja SAE dla olejów zimowych składa się tylko z jednej cyfry i litery W, na przykład 0W.

Klasyfikacje SAE i temperatura, przy której olej zachowuje wymaganą płynność. 2 3
-40°C / SAE 0W
-35°C / SAE 5W
-30°C / SAE 10W
-25°C / SAE 15W
-20°C / SAE 20W
-15°C / SAE 25W

Ilustracja stoperów przy 8, 28 i 48 sekundach.
8 sekund, lepkość 5W – XX
28 sekund, lepkość 10W – XX
48 sekund, lepkość 15W – XX

Im mniejsza cyfra, tym bardziej płynny jest olej w temperaturze 100°C. Oznacza to, że w ciągu 1 sekundy rozpływa się na większej powierzchni. Olej silnikowy SAE 16 pokrywa w tym czasie np. 5,6 mm2 powierzchni, olej SAE 60 – aż 21,9 mm2.

Jednocześnie im wolniej rozpływa się olej, tym większą nośność ma utworzona przez niego warstwa poślizgowa.

Klasyfikacja SAE dla olejów letnich składa się tylko z cyfry, np. SAE 20. 2 3

Nasz serwis dla Ciebie.

1 Można stosować także w samochodach z silnikiem wysokoprężnym z filtrem cząstek sadzy i bez wydłużonych okresów międzyprzeglądowych.

2 Miarodajnymi źródłami informacji są komunikaty ostrzegawcze w samochodzie i objaśnienia w Instrukcji użytkowania. Wyświetlane komunikaty ostrzegawcze zależą od modelu i wyposażenia samochodu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian.

3 Źródło:  https://www.adac.de/_mmm/pdf/Motor%C3%B6l%20Klassifikationen_SpezifikationenKB_82_27902.pdf