2.12.80.1, 2019-01-08 08:13:42
Partner Serwisowy Volkswagena w okularach ochronnych pracuje przy układzie hamulcowym

Hamulce

Pełna skuteczność dla Twojego bezpieczeństwa.

Ruszanie i hamowanie w popołudniowym korku, deszcz, wysokie temperatury czy zjeżdżanie ze wzniesień podczas jazdy po górach – hamulce są jedną z najbardziej obciążonych części samochodu, jednocześnie mają decydujący wpływ na bezpieczeństwo. Dlatego wybierz Oryginalne klocki i tarcze hamulcowe Volkswagena, które są perfekcyjnie dopasowane do Twojego użytkowego samochodu.

Oryginalne klocki hamulcowe Volkswagena.

Wysoka jakość i bezpieczeństwo hamowania.
Tarcze i klocek hamulcowy Volkswagena

-      Szybka wymiana.

        Oryginalne klocki hamulcowe Volkswagena są idealnie dopasowane i dają się szybko zamontować. Szlifowanie i ustawianie jest zbędne, a to pozwala zaoszczędzić czas i koszty.

-      Wysoki komfort.

        Z Oryginalnymi klockami hamulcowymi Volkswagena będziesz jeździł cicho, bezpiecznie i w sposób przyjazny dla środowiska.

-      Doskonała izolacja cieplna.

        Oryginalne klocki hamulcowe Volkswagena izolują cylindry hamulców od czasem bardzo wysokich temperatur i w ten sposób zapobiegają usterkom układu hamulcowego.

-      Niewielkie zużycie.

Oryginalne klocki hamulcowe Volkswagena mają wysoką odporność na sól, płyn hamulcowy, paliwo itp., nie tracąc przy tym skuteczności działania. 

  Tarcze i klocek hamulcowy Volkswagena

Oryginalne klocki hamulcowe Volkswagena są ciche, działają płynnie, a przy hamowaniu nie powodują powstawania dymu lub nieprzyjemnego zapachu spalenizny. Zużywają się powoli, dzięki czemu okresy postoju samochodu z powodu niesprawności hamulców są rzadkie. Klocki hamulcowe są specjalnie dostosowane do masy, prędkości maksymalnej i układu hamulcowego Twojego Volkswagena Użytkowego. Skład użytych materiałów, masa i grubość różnią się w zależności od rodzaju pojazdu i wariantu silnika. 

Wskazówki i interesujące informacje

Układ hamulcowy ma priorytetowe znaczenie dla bezpieczeństwa samochodu oraz bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Musi działać bez zarzutów, aby szybko i pewnie zareagować przede wszystkim w niebezpiecznych sytuacjach. Jest to szczególnie ważne w przypadku samochodów użytkowych, które są narażone na większe obciążenia niż samochody osobowe. Dlatego wybierz Oryginalne klocki hamulcowe Volkswagena. Są one perfekcyjnie dopasowane do Twojego Volkswagena Użytkowego i dadzą Ci wiele korzyści.

Tak, jeżeli klocki hamulcowe są całkowicie „zjechane”, wtedy metal „hamuje” o metal. Wzrasta temperatura i na tarczy hamulcowej powstają głębokie rowki i rysy, przez co znacznie zmniejsza się skuteczność hamowania, a tarcze hamulcowe mocniej się zużywają. Zdecyduj się odpowiednio wcześnie na korzystny cenowo serwis hamulców u kompetentnego Partnera Serwisowego Volkswagen Samochody Użytkowe. A jeżeli na okresowym przeglądzie okaże się, że klocki są do wymiany, działaj natychmiast. 

Jeżeli nie masz specjalnych kwalifikacji, lepiej będzie, gdy zrobi to Partner Serwisowy Volkswagen Samochody Użytkowe, gdyż tylko fachowa wymiana daje pewność, że nie będziesz stanowił zagrożenia dla siebie i innych uczestników ruchu. Partner Serwisowy Volkswagen Samochody Użytkowe pracuje szybko, niedrogo i fachowo. A ponieważ wymieni Ci klocki na Oryginalne klocki hamulcowe Volkswagena, możesz być pewien, że samochód po naprawie będzie znów niezawodnie hamował. 

Test porównawczy produktu „Klocki hamulcowe T5”

Niezależny instytut badawczy GFE przeprowadził w maju 2015 roku testy Oryginalnych klocków hamulcowych Volkswagena dla T5 i dwóch produktów konkurencyjnych. Testy obejmowały badania materiału i skuteczności, między innymi mierzona była droga hamowania (test AMS).
Testowany produkt:
Produkty konkurencyjne:
 
Klocek hamulcowy, numer części 7H0 698 151
TRW (numer części GDB1556)
 
Volkswagen Samochody Użytkowe 
ATE (numer części 13.0460-7236.2)
 
 
 
 
Najkrótsza droga hamowania w teście AMS. 1
 Ilustracja drogi hamowania trzech testowanych produktów

Jakość i odporność na zużycie klocka hamulcowego widać przede wszystkim w sytuacjach awaryjnych, gdy samochód musi jak najszybciej się zatrzymać. Dlatego już w 1972 roku popularne niemieckie czasopismo motoryzacyjne „Auto Motor und Sport” opracowało test AMS, który do dziś jest uznawany na całym świecie. Test przebiega w następujący sposób.

1.    Maksymalne przyspieszenie samochodu do 100 km/h.

2.    Ostre hamowanie przy odsprzęglonym silniku.

3.    Natychmiast po zatrzymaniu ponowne przyspieszenie do 100 km/h (10-krotne powtórzenie przyspieszania i hamowania).

Ważne w tym teście jest to, aby czas między kolejnymi hamowaniami był jak najkrótszy. W teście AMS przeprowadzonym przez GFE Volkswagen T5 z Oryginalnymi klockami hamulcowymi zatrzymał się już po 42,6 metra. W przypadku T5 z klockami TRW lub ATE droga hamowania wynosiła odpowiednio 48,8, względnie 47,2 metra, czyli była dłuższa prawie o jedną długość samochodu lub nieco ponad długość samochodu.

Wniosek

Wybierz oryginał, aby być pewnym odporności na zużycie, bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

Partner Serwisowy Volkswagen Samochody Użytkowe chętnie Ci doradzi.

Oryginalne tarcze hamulcowe Volkswagena.

Maksymalne bezpieczeństwo dzięki doskonałej jakości i dokładności pasowania.
Oryginalne tarcze hamulcowe Volkswagena

Zadaniem tarczy hamulcowej jest generowanie razem z klockami hamulcowymi odpowiedniego momentu hamowania. Moment ten jest przenoszony na koła i samochód hamuje. Obok klocków hamulcowych są one częściami samochodu poddawanymi największym obciążeniom, gdyż przy ostrym hamowaniu siła hamowania wielokrotnie przewyższa siłę wytwarzaną przez jednostkę napędową. Aby w każdej sytuacji uzyskać optymalną skuteczność hamowania, powierzchnie cierne muszą zawsze być w nienagannym stanie.

Dlatego regularnie zlecaj kontrolę hamulców Twojego Volkswagena Użytkowego!

Partner Serwisowy Volkswagena z butelką płynu hamulcowego przy przednim kole samochodu na podnośniku

Oryginalny płyn hamulcowy Volkswagena.

Własny standard dla Twojego bezpieczeństwa.

Wskazówki i interesujące informacje

Nie, tarcze trzeba wymieniać, gdy osiągnięta lub przekroczona zostanie grubość minimalna lub jeżeli pojawią się pęknięcia wywołane wysoką temperaturą, dłuższe niż 30 mm. Tarcze muszą zostać także wymienione, jeżeli mają głębokie rowki, odkształciły się lub występują znaczne odstępstwa od wymiarów. Należy przy tym wymieniać zawsze jednocześnie obie tarcze na jednej osi. Zalecamy Oryginalne tarcze hamulcowe Volkswagena. Są one specjalnie przystosowane do układu hamulcowego i elektronicznych systemów bezpieczeństwa Twojego Volkswagena Użytkowego. Warto wiedzieć, że przy Oryginalnym serwisie Volkswagenów Użytkowych, np. przy Serwisie przeglądów, przeprowadzana jest także kontrola wzrokowa klocków hamulcowych w celu stwierdzenia stopnia zużycia. 

Aby układ hamulcowy nie zawiódł Cię w ekstremalnych sytuacjach, możesz rozpoznać jego ewentualne uszkodzenia po następujących objawach:

-   wibracje pedału hamulca,

-   trwające dłużej odgłosy tarcia lub piszczenia,

-   znacznie mniejsza skuteczność hamulców na stanowisku kontrolnym lub zmniejszenie się skuteczności hamowania,

-   „pompowanie” przy hamowaniu,

-   „trzepotanie” na nierównościach,

-   nierównomierne hamowanie,

-   bardzo wysoka temperatura hamulców w czasie jazdy.

Jeżeli stwierdzisz w swoim samochodzie jeden lub kilka wymienionych objawów, natychmiast przyjedź do Partnera Serwisowego Volkswagen Samochody Użytkowe.

Wentylowane tarcze hamulcowe mają znacznie większą powierzchnię, która ułatwia odprowadzanie ciepła. W niektórych sytuacjach tarcie może powodować bardzo wysokie temperatury. Np. na długim zjeździe ze wzniesienia „na hamulcach” temperatura może wzrosnąć nawet do 700°C, a tarcze hamulcowe mogą rozgrzać się do czerwoności. Dlatego dla lepszego chłodzenia – przede wszystkim na przednich kołach – coraz częściej stosuje się tarcze wentylowane, posiadające wewnętrzne kanaliki chłodzące. 

To może Cię zainteresować.

1 Źródło: Test porównawczy produktów na zlecenie Volkswagen Nutzfahrzeuge, TÜV NORD, Institut für Fahrzeugtechnik und Mobilität, 45307 Essen (marzec 2015). Protokoły badań TÜV NORD są dostępne do wglądu w Volkswagen Nutzfahrzeuge, Vertrieb After Sales, NV-KM/O, Brieffach 2946, Postfach 21 05 80, D-30405 Hannover.