2.2.0.4_0, 2017-05-15 14:52:25
Nie samą pracą Volkswagen żyje

Nie samą pracą Volkswagen żyje.

1947

1947

Pracownicy Volkswagena zbudowali własnoręcznie dziwny pojazd, by ułatwić sobie transport ciężkich płyt. Zainspirowany tym pojazdem holenderski importer Ben Pon naszkicował samochód, jakiego świat do tej pory nie widział – kierownica z przodu, silnik z tyłu, a nadwozie w kształcie pudełka.

 

1949

1949

Trochę okrągły prototyp, którego premiera odbyła się za zamkniętymi drzwiami w listopadzie 1949 roku, od razu został ochrzczony mianem „Bulli”.

 

1951

1951

Premiera Samba-Busa, skonstruowaego z myślą o przewożeniu osób. Lakierowanie w dwóch kolorach, zwijany dach, elementy z chromu i 21 okien wyznaczyły nowe standardy w transporcie osobowym.

 

1952

1952

Odpowiadając na duże zapotrzebowanie na rynku, zaprojektowano nowe wersje Transportera T1 ze skrzynią ładunkową. Do dziś jest idealnym autem przystosowanym dla branży budowlanej i firm rzemieślniczych.

 

1956

1956

W nowych zakładach w Hanowerze, zjechały z taśmy pierwsze transportery, rozpoczeła sie produkcja seryjna. Z biegiem lat T1 zmieniał się, przystosowując do rosnących wymagań klientów aż do momentu, kiedy został zastąpiony przez T2.

 

1967

1967

Na rynku zadebiutował następca naznaczonego sukcesem Transportera T1. Zdecydowanie ładniejszy i o wiele bezpieczniejszy od poprzednika.

 

1975

1975

Zaprezentowano nowy, większy od Transportera samochód dostawczy Volkswagen - LT. Duża liczba wersji i wariantów, sprawiła, że pod względem funkcjonalności był on prawie tak uniwersalny jak Transporter. Szybko zdobył około 40% udział w rynku.

 

1979

1979

Na rynek trafił nowy Transporter. A generacja ta miała dużo do zaoferowania: szersze nadwozie mieściło w kabinie kierowcy trzy osoby; zwiększono też rozstaw osi i rozstaw kół. Nowe wnętrze było większe i miało lepszy system wentylacji.

 

1983

1983

Pojawił się „Caravelle”. Był on nie tylko uniwersalnym samochodem o ogromnej liczbie wariantów nadwozia, ale też codziennym samochodem rodzinnym, przyjacielem podróży, mobilną przestrzenią życiową i wolnością na czterech kołach.

 

1990

1990

Rozpoczęła się produkcja czwartej generacji Transportera. Transporter został udoskonalony pod tak wieloma względami, iż określenie ich mianem rewolucji nie jest w jego przypadku przesadą.

 

2001

2001

Zaprezentowano „concept car” o nazwie „Microbus”. Prototyp  nawiązywał do tradycji „Ogórka” i wywołał spore zainteresowanie. Różnorodność opcji jest wynikiem filozofii produkcyjnej: produkt musi być dostosowany do klienta, nie odwrotnie.

 

2015

2015

Na całym świecie w ciągu 13 lat sprzedano prawie dwa miliony egzemplarzy modelu T5. Od chwili rozpoczęcia produkcji pierwszej generacji Modelu T, przed 65 laty, nabywców znalazło 12 milionów aut tej serii. Nowy Transporter ma wszelkie predyspozycje, aby kontynuować sukces poprzedników.